EWC

FIM Endurance World Championship – długodystansowe mistrzostwa świata. Zmagania składają się z pięciu rund, rozgrywanych na przełomie dwóch sezonów. Sezon startów Endurance rozpoczyna się jesienią od 24-godzinnego wyścigu Bol Do’r. Wiosną motocykliści wracają do rywalizacji od kolejnego wyścigu, który trwa dobę- jest to legendarny Le Mans na francuskim torze Bugatti. Kolejne wyścig to ośmiogodzinne: SlovakiaRing, Oschersleben i finał na torze Suzuka w Japonii. W sezonie 2017-2018 Wójcik Racing Team stał się pierwszy polskim teamem, który wystartował podczas japońskiej rundy, jednocześnie przechodząc do historii polskich wyścigów motocyklowych.

W wyścigu długodystansowym za kierownicą motocykla zmienia się trzech zawodników. Czas jazdy na torze podczas jednej zmiany to średnio pięćdziesiąt minut, na tyle starcza zbiornik paliwa. Po zakończeniu zmiany zawodnik zjeżdża do boksu na “pit stop”. W trakcie kilkunastu sekund odbywa się wymiana opon, tankowanie, czynności eksploatacyjne i drobne naprawy niezbędne do dalszej jazdy. Na tor wyjeżdża zmiennik.

Skład zespołu EWC 2018-2019
W sezonie 2018-2019 Wójcik Racing Team wystawił do rwalizacji dwie ekipy, motocykliści rywalizują zarówno w formule EWC, jest to Yamaha YZF-R1 z numerem startowym 77, jak i w klasie Superstock na motocyklu z numerem 777.


Formuła EWC
motocykle z czarnym tłem tablicy numerycznej, białymi światłami reflektorów, minimalna waga motocykla to 175 kg. To najwyższa kategoria, w której możliwe są ulepszenia wydajności podczas wyścigu. Ogólny wygląd motocykla nie może odbiegać od homologowanego modelu, ale widelec, amortyzator, wahacz, hamulce, chłodnica i wydech mogą być modyfikowane. Drużyny otrzymują również relatywnie wolną rękę co do wydajności silnika. Podwozie jest wyposażone w szybki system wymiany kół.

Klasa Superstock to czerwone tło tablic rejestracyjnych, żółte światła przednie i minimalna waga 168 kg. Są to praktycznie seryjne motocykle. Silnik jest dostarczany przez producenta, a dozwolone modyfikacje, minimalne (m.in. wzmocnienie sprzęgła, inny tłumik). Koła muszą pozostać homologowane, więc zespoły potrzebują dobrej strategii wymiany kół podczas postojów.

Wójcik Racing Team #77
To zespół startujący w Formule EWC. Stałym zawodnikiem tej ekipy jest aktualny mistrz Polski Superbike, Marek Szkopek. To zawodnik z blisko dwudziestoletnim doświadczeniem na torze. U jego boku zobaczymy pochodzącego z Anglii Gino Rea, zawodnika m.in. British Superbike, czy Moto 2 oraz Marko Jermana, słoweńskiego zawodnika z dużym doświadczeniem w wyścigach długodystansowych. Na rezerwie czuwać będzie szwedzki zawodnik Christoffer Bergman.

Wójcik Racing Team 2 #777

Druga załoga to juniorzy, którzy w wyścigach długodystansowych zadebiutowali podczas wyścigu Bol Do’r 2018. Najmłodszym zawodnikiem jest tu Kamil Krzemień, który debiutował w EWC, jako osiemnastolatek, drugi kierowca to Adrian Pasek, aktualny wicemistrz Polski w klasie Superstock 1000. Skład uzupełnia austriacki zawodnik Philipp Steintnmayr, a jako rezerwowy zawodnik obsadzony został Artur Wielebski.

Kalendarz FIM EWC 2018-2019

15-16 września – 24 H Bol Do’r, Francja
20-21 kwietnia 2019 – 24 H Motos, Bugatti Circuit- Le Mans, Francja

11 maja 2019 – 8 Houers of Slovakia Ring, Słowacja

8 czerwca 2019 – 8 Houers of Oschersleben, Niemcy

28 lipca 2019- Suzuka 8 Hours, Japonia

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.